Regulaminy
Prosimy o obowiązkowe zapoznanie się z regulaminami.
REGULAMIN NAJMU NIERUCHOMOŚCI
Doba rozpoczyna się od godziny 15:00 w dniu przyjazdu ,a kończy do 11:00 w dniu wyjazdu. Zameldowanie możliwe do godziny 20:00. Wymeldowanie możliwe od godziny 9:00. Minimalny okres pobytu to 2 doby.
- Regulamin określa warunki, na których dokonuje się najmu domu i części rekreacyjnej czyli altany sauny balii i innych udogodnień znajdujących się na terenie obiektu. Dokonanie rezerwacji jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu. Od momentu rezerwacji umowę najmu uważa się za zawartą. Rezerwacji dokonujemy po wpłacie zadatku w wysokości 30% od całej kwoty. Okres oczekiwania na wpłatę to 48 godziny. Zadatek zwracany jest w całości w przypadku, gdy nie dojdzie do realizacji z winy wynajmującego. Zadatek nie podlega zwrotowi w przypadku odwołania przez najemcę rezerwacji pobytowej.
- Dokonując rezerwacji Najemca wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych wyłącznie w celu realizacji umowy zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. O Ochronie Danych Osobowych.
- Pozostałą należną kwotę za okres wynajmu Najmujący wpłaca przelewem minimum 48 godzin przed datą przyjazdu. W dniu przyjazdu pobierana jest kaucja w formie gotówkowej w wysokości 500,00 zł. Kaucja zwracana jest w dniu opuszczenia obiektu przez Najemcę, pod warunkiem, że stan techniczny wszystkich przedmiotów stanowiących wyposażenie budynku oraz terenu do niego należącego, będzie w stanie nie gorszym niż przy przekazaniu Najemcy do użytkowania (Najemca nie ponosi jednak odpowiedzialność za takie zużycie lokalu, które wynika z jego prawidłowego użytkowania).
- W przypadku przekroczenia ilości deklarowanych osób bez zgody właściciela , właściciel zastrzega sobie prawo do natychmiastowego zerwania umowy z wszystkimi konsekwencjami, bez zwrotu wniesionej wcześniej opłaty.
- Cena usług świadczonych przez właściciela nie obejmuje ubezpieczenia osobistego lub grupowego. Zalecamy przed przyjazdem wykupienie polisy NNW we własnym zakresie. Za doznane urazy, szkody i zniszczenia majątku właściciel nie odpowiada. W przypadku braku polisy NNW najemca korzystają z usług na własne ryzyko.
- Wszelkie uwagi co do uszkodzeń i niedogodności należy w trybie niezwłocznym zgłaszać właścicielowi.
- Najemca ponosi odpowiedzialność finansową za szkody powstałe na terenie obiektu w trakcie jego użytkowania i wyraża zgodę na pokrycie z własnych kosztów, wszelkich naprawy zniszczeń i uzupełnienie braków w wyposażeniu.
- W pomieszczeniach mieszkalnych na terenie całego domu obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu i e-papierosów.
- W trakcie pobytu zabronione jest organizowanie głośnych imprez i libacji alkoholowych. W przypadku, gdy Najmujący w sposób znaczący naruszy spokój i dobra sąsiadów, wynajmujący zastrzega sobie prawo do zerwania umowy najmu w trybie natychmiastowym i nie jest zobowiązany do zwrotu wniesionej wcześniej opłaty za niewykorzystany okres pobytu.
- Ze względu ochrony przeciwpożarowej w obiekcie nie wolno używać jakichkolwiek przyrządów zasilanych energią elektryczną lub gazową, nie będących wyposażeniem domu i mogących stworzyć zagrożenie pożarowe.
- Wynajmujący bez zgody właściciela nie powinien dokonywać żadnych napraw i zmian w domu.
- Zwierzaki są mile widziane bez opłaty po uprzednim zgłoszeniu wynajmującemu.
- Wynajmujący nie wyraża zgody na organizowanie wieczorów kawalerskich i panieńskich.
- Należy pamiętać, że cisza nocna obowiązuje w godzinach 22.00 – 6.00 rano zachowanie Gości i osób korzystających z usług obiektu nie powinno zakłócać.
- Gość nie ma prawa przekazywać obiektu innym osobom, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną opłatę.
- Nie ponosimy odpowiedzialności za uszkodzenia lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do gościa. Gość przyjmuje do widomości, że parking znajdujący się na terenie obiektu jest parkingiem niestrzeżony.
REGULAMIN KORZYSTANIA Z PRZYDOMOWEJ BALII ORAZ SAUNY
Regulamin korzystania z balii
- Balia jest integralną częścią obiektu „Dom pod kogutem“ i obowiązują w niej przepisy niniejszego Regulaminu. Przed wejściem do balii należy zapoznać się z Instrukcją korzystania.
- Korzystanie z balii jest równoznaczne z akceptacją wszystkich postanowień niniejszego Regulaminu.
- Korzystanie z balii jest dozwolone jedynie dla osób powyżej 16.roku życia.
- Podczas korzystania z balii należy bezwzględnie stosować się do instrukcji użytkowania, poleceń i informacji udzielanych przez gospodarzy lub pracowników.
- Z balii korzystać mogą jedynie osoby zdrowe lub osoby, których dolegliwości nie stanowią przeciwskazań do korzystania z zabiegów. Wstępu do balii zabrania się w szczególności osobom:
- z chorobami serca, nadciśnieniem i chorobami naczyń krwionośnych,
- z chorobami tarczycy, klaustrofobią, epilepsją, ostrymi stanami reumatycznymi,
- z nowotworami, ostrymi infekcjami i stanami astmatycznymi,
- z podwyższoną temperaturą ciała,
- kobietom w czasie menstruacji i w okresie ciąży,
- zmęczonym, pod wpływem alkoholu i środków odurzających.
- Wchodząc do balii korzystający potwierdza, że jego stan zdrowia pozwala na taką formę rekreacji. Za szkody, w tym skutki zdrowotne przebywania w balii powstałe z przyczyn nieleżących po stronie obiektu, „Dom pod kogutem“ nie ponosi odpowiedzialności.
- Przed wejściem do balii należy:
- zdjąć wszystkie przedmioty metalowe,
- zdjąć okulary i szkła kontaktowe,
- dokładnie umyć całe ciało pod prysznicem mydłem, a następnie wytrzeć do sucha,
- zdjąć obuwie,
- Zabrania się kładzenia jakichkolwiek przedmiotów (ręczników, szlafroków itp.) na piecu lub w jego pobliżu.
- Rozpaleniem ognia w piecu balii mogą zajmować się jedynie pracownicy „Dom pod kogutem“ Podczas korzystania z balii nie wolno stosować żadnych płynów, esencji, olejków czy innych substancji.
- Po rozpaleniu w piecu balii Goście zobowiązani są do pilnowania pieca – do dokładania drzewa aż do momentu osiągnięcia pożądanej temperatury wody (ze względów bezpieczeństwa nie zaleca się podgrzewania wody do temperatury od 35 do 42 stopni C). Woda, w zależności od panujących warunków atmosferycznych nagrzewa się w czasie 2- 7 godzin.
- Nie należy dotykać elementów pieca w balii, tych wystających na powierzchni ani tych zanurzonych w wodzie – mogą być bardzo gorące!
Regulamin korzystania z sauny
- Przed wejściem do sauny należy zapoznać się z regulaminem.
- Przy korzystaniu z pomieszczeń sauny należy bezwzględnie stosować się do instrukcji użytkowania, poleceń oraz informacji udzielanych przez pracownika obsługi.
- Wszelkich regulacji urządzeń sauny, w szczególności regulacji nagrzewania pieca może dokonywać tylko pracownik obsługi.
- Z sauny mogą korzystać wyłącznie osoby zdrowe.
- Z sauny mogą korzystać osoby pełnoletnie. Osoby niepełnoletnie mogą korzystać z sauny tylko i wyłącznie w towarzystwie dorosłego opiekuna.
- Osoby przebywające w saunie deklarują pełną zdolność fizyczną i zdrowotną do korzystania z tego typy zabiegów i ponoszą odpowiedzialność za stan swojego zdrowia.
- Zobowiązuje się użytkowników sauny do przestrzegania porządku i utrzymania czystości użytkowanego pomieszczenia.
- Zaleca się korzystanie z sauny dwa razy w tygodniu dla poprawy wydolności organizmu.
- Przed wejściem do sauny należy wziąć kąpiel z użyciem mydła w celu usunięcia z ciała wszelkich kosmetyków i zanieczyszczeń.
- Należy zdjąć metalową biżuterię, aby uniknąć ewentualnego poparzenia.
- W saunie nie należy przebywać w okularach i szkłach kontaktowych.
- Z sauny należy korzystać w kostiumie bawełnianym.
- W czasie nagrzewania ciała należy stopniowo przemieszczać się z ław niższych na wyższe w zależności od tolerancji organizmu.
- W czasie korzystania z sauny należy dążyć do rozluźnienia mięśni i osiągnięcia jak największego odprężenia psychicznego: należy zachować spokój i ciszę.
- Po zakończeniu korzystania z sauny podczas zabiegów związanych z wychładzaniem ciała nie jest zalecane używanie mydła
- Na terenie sauny zabrania się:
- wchodzenia w ubraniu oraz obuwiu,
- wykonywania zabiegów kosmetycznych,
- hałasowania oraz głośnego prowadzenia rozmów,
- wnoszenia naczyń, jedzenia i wszelkich przedmiotów obcych,
- wnoszenia napojów alkoholowych,
- nie obyczajowego zachowania, bądź zachowania uznanego powszechnie za nieprzyzwoite lub obraźliwe,
- palenia tytoniu,
- niszczenia i uszkadzania wyposażenia.
- Po pobycie w saunie kategorycznie nie zaleca się wysiłku fizycznego.
- Nie zaleca się korzystania z sauny osobom:
- bezpośrednio po intensywnym treningu wytrzymałościowym,
- osobom z chorobami krążenia,
- osobom chorującym na cukrzycę,
- osobom nietrzeźwym,
- kobietom ciężarnym,
- kobietom w czasie menstruacji.
- Osoby naruszające porządek lub przepisy niniejszego regulaminu będą usunięte z obiektu
- Korzystanie z sauny jest równoznaczne z tym, że osoba zapoznała się i akceptuje wszystkie powyższe punkty regulaminu.
- Właściciel obiektu nie odpowiada za wypadki spowodowane nieprzestrzeganiem niniejszego regulaminu i wskazań obsługi.
Instrukcja korzystania z sauny (temperatura od 40 do 100 oC)
- Kąpiel w saunie polega na naprzemiennym przegrzewaniu i ochładzaniu całego ciała.
- Można to robić w 2 lub 3 następujących po sobie cyklach.
- W saunie przebywa się w pozycji leżącej lub siedzącej.
- Jeden cykl kąpieli trwa około 25 minut : 8 – 12 minut przebywanie w gorącym pomieszczeniu, a następnie 8 – 12 minut stopniowe ochładzanie ciała wodą (w cyklu drugim i trzecim przebywanie w gorącym pomieszczeniu nie powinno być dłuższe niż 10 minut).
- Ochładzanie organizmu pod prysznicem polega na polewaniu zimną wodą całego ciała od stóp w kierunku serca, a następnie ochładzaniu karku oraz głowy. Gwałtowne ochładzanie ciała jest szkodliwe dla zdrowia.
- Po schłodzeniu ciała należy wytrzeć się do sucha i poleżeć kilka minut.
- Pobyt w saunie kończy się chłodną kąpielą bez stosowania mydła.
- W przypadku wystąpienia złego samopoczucia należy bezwzględnie przerwać zabieg.
REGULAMIN BASENU ZEWNĘTRZNEGO
1 .Basen (dalej zwany „Basenem”) jest obiektem, z którego korzystać mogą wyłącznie goście (dalej zwani „Gośćmi”) zameldowani w Obiekcie „Dom pod Kogutem” w Lalikach (34- 373 Laliki), przy ulicy Kubaszczyki 234 (dalej zwany Obiektem”).
2 .Osoby inne niż wymienione w pkt.1 niniejszego regulaminu korzystają z Basenu na własne ryzyko jako osoby nieuprawnione.
3. Basen jest przeznaczony wyłącznie dla gości obiektu „Dom pod kogutem”.
4. Ośrodek może zamknąć Basen z uwagi na występowanie złych warunków atmosferycznych, usterki bądź innych przesłanek mających na celu bezpieczeństwo gości.
5 .Goście korzystają z Basenu bezpłatnie.
6 .Dzieci w wieku do lat 14 mogą przebywać w okolicach Basenu i/lub korzystać z Basenu wyłącznie pod opieką osób dorosłych. Jako „okolice Basenu” w rozumieniu niniejszego regulaminu, uznaje się obszar wokół Basenu w odległości do 3m.
7. Osobom korzystającym z Basenu zabrania się :
- wchodzenia na teren Basenu w obuwiu innym aniżeli przeznaczonym do korzystania na
- terenie Basenu,
- skakania do Basenu z brzegu lub innego miejsca,
- nurkowania ze sprzętem,
siadania i opierania się na obrzeżu Basenu, - niszczenia urządzeń i sprzętu Basenu, zaśmiecania i brudzenia Basenu oraz terenu wokół Basenu,
- wchodzenia do Basenu wbrew zakazowi obsługi Obiektu lub w czasie wyłączenia Basenu z korzystania przez Gości,
- wprowadzania zwierząt na teren Basenu i/lub wprowadzania zwierząt do Basenu,
- wnoszenia i/lub spożywania alkoholu/napojów alkoholowych w Basenie i na terenie Basenu,
- jedzenia i picia w Basenie,
- wnoszenia do Basenu szkła, naczyń szklanych, ostrych przedmiotów i innych niebezpiecznych przedmiotów,
- zachowywania się w sposób nieobyczajny lub/i w sposób sprzeczny z zasadami współżycia społecznego lub/i w sposób utrudniający korzystanie z Basenu przez innych Gości,
- korzystania z Basenu w sposób sprzeczny z postanowieniami niniejszego regulaminu.
8. Zabrania się wstępu osób nietrzeźwych lub pod wpływem alkoholu do Basenu i na teren Basenu.
9. Za wszelkie wypadki wyrządzone przez osoby nieletnie, który nie dopełnił należytego obowiązku opieki nad osobami nieletnimi – odpowiada NAJEMCA, który w danym okresie wynajmuje Obiekt na podstawie umowy najmu,
10. Z kąpieli w Basenie mogą korzystać wyłącznie osoby posiadające ubrane kąpielówki lub/ kostiumy kąpielowe.
11. Wejście do Basenu jest możliwe tylko po uprzednim skorzystaniu z prysznica, który znajduje się na poziomie sauny oraz balii.
12. Osoby korzystające z Basenu zobowiązane są do przestrzegania poleceń obsługi Ośrodka i bezwzględnego podporządkowania się ich nakazom.
13. Basen nie jest obsługiwany przez ratownika.
14. Ośrodek ponosi wobec Gości odpowiedzialność na zasadach ogólnych określonych w kodeksie cywilnym za szkody spowodowane z przyczyn technicznych dotyczących Basenu oraz za szkody spowodowane przez obsługę Obiektu.
15. Osoby naruszające porządek publiczny, przepisy niniejszego regulaminu, popełniające wykroczenie lub/i przestępstwo, mogą zostać przymusowo usunięte z terenu Basenu przez obsługę Obiektu.
16. Osoby niszczące lub uszkadzające sprzęt i urządzenia Basenu ponoszą odpowiedzialność odszkodowawczą za wyrządzone szkody na zasadach ogólnych określonych w kodeksie cywilnym.
17. Wszelkie skargi, uwagi i wnioski odnośnie funkcjonowania Basenu należy zgłaszać telefonicznie pod numerem tel 731000733 lub e-mail biuro@dompodkogutem.pl oraz do obsługi Obiektu.
18. Za wszelkie szkody wyrządzone przez użytkownika odpowiada NAJEMCA, który w danym okresie wynajmuje Obiekt na podstawie umowy najmu.
19. Niniejszy regulamin jest dostępny :
– na stronie internetowej Obiektu pod adresem www.dompodkogutem.pl ,
– umowie zawartej pomiędzy wynajmującym obiekt
– w części mieszkalnej wynajmowanego obiektu